loading...
~***شگفتي افرينش***~
mohammadmehmani بازدید : 13 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

زمستان از جمله فصل هایی است که بسیاری از مناظر طبیعی شکل دیگری به خود می گیرند و به گونه ای شاید آن را بتوان متفاوت ترین فصل سال نام برد. زمستان همراه با یخ و سرما زیبایی های مختلف را به همراه خود می آورد:

حباب های زیر یخ

حباب های متان
دریاچه ابراهام یکی از زیباترین مناظر را در زمستان دارد. این دریاچه در زمستان به دریاچه حباب ها شناخته می شود چرا که با یخ بستن سطح اب دیگر راهی برای خروج گازهایی که گیاهان کف دریاچه ایجاد می کنند نیست و آن ها قبل از رسیدن به سطح آب یخ می زنند. این باعث شده است که سطح زیرین این دریاچه تماما از حباب های یخ زده پر شده باشد.
mohammadmehmani بازدید : 19 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

وزن ابرها فوق العاده زیاد است.مثلا ابرهای تولید کننده رعد و برق حاوی سیصد هزار تن آب می باشد. و این حقیقت که سیصد هزار تن آب معلق باقی بماند ، حیرت آور است. توجه به سنگینی ابرها در آیه ذیل آمده است:

 

 

هُوَ الَّذِی یُرِیكُمُ الْبَرْقَ خَوْفًا وَطَمَعًا وَیُنْشِئُ السَّحَابَ الثِّقَالَ

اوست كسى كه برق را براى بیم و امید به شما مى‏نمایاند و ابرهای سنگین را پدیدار مى‏كند.

سوره الرعد(آیه12) 

وقتی که قرآن نازل می شد، ناممکن بود که در مورد وزن ابرها مطالعه صورت گیرد.   

آیا این معلومات در قرآن دلیل دیگری به حقانیت شگفتیهای خدا و  وحی الهی نیست؟

 

کتاب

(((((((((((((....شگفتیهای خدا....))))))))))))))

 

mohammadmehmani بازدید : 15 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 

 

                                               (.....ناسا اسم این پدیده را گل رز سرخ نامیده است.....)

 

هر کاوشگر و محقق و متفکری با تأمل و تحقیق در هستی و نگرش و تدبر در آیات قرآنی مربوط به جهان، با تمام وجود، درمی یابد که قرآن، سخن پروردگار است که بر محمد پیامبر(ص) نازل شده و محال است که بشریت به طور فردی و یا با دستیاری همدیگر توانسته باشند، آن را به وجود آورند.

کنفرانس های جهانی که در مراکز مختلف دنیا و در موضوع اعجاز علمی قرآن، برگزار می شود، روشن می سازد که تحقیقات علمی دقیق و استوار، که توسط دانشمندان غیرمسلمان و نه در جهت خدمت به قرآن ، انجام گرفته است و دهها سال طول کشیده و میلیون ها دلار، صرف آن شده است، نتایجی را به دست داده که بدون هیچ اجباری و اصرار و تأویل و یا تحریف حقایق کاملاً مطابق و هماهنگ با رهنمودهای قرآن است و نه تنها با مفهوم کلی آیات، بلکه با کلمات و حروف قرآن نیز، هماهنگی دارد، این موضوع مصداق این آیه است که می فرماید

سَنُرِیهِمْ ءایاتِنا فی الآفاقِ وَ فی انْفُسِهِمْ، حتّی یَتَبَیَّنَ لَهُمْ انَّهُ الحَقُّ اَوَلَمْ یَکْفِ بِرَبِّکَ انَّهُ عَلی کلِّ شَیءٍ شهیدٌ (فصلت : 53)

«ما به آنان (که منکر اسلام و قرآنند) هرچه زودتر دلائل و نشانه های خود را در اقطار و نواحی (آسمان ها و زمین، که جهان کبیر است) و در داخل و درون خودشان (که جهان صغیر است) به آنان (که منکر اسلام و قرآنند) نشان خواهیم داد تا برای ایشان روشن و اشکار گردد که اسلام و قرآن حق است. آیا تنها این بسنده نیست که پروردگارت بر هر چیزی حاضر و گواه است؟».

در 31 اکتبر سال 1990 میلادی (برابر 31 آبان ماه 1369) یکی از ایستگاه های فضایی مشهور، از طریق یکی از تلسکوپ های بزرگ خویش تصویری از فضا را منتشر کرد که هر بیننده ای، در اولین نگاه، آن را به شکل یک گل کاملاً قرمز، با برگ های قرمز سیری بزرگ و برگ های کوچکتر سبزرنگ و براق، که در وسط آن کاسبرگ آبی رنگ قرار داشت، می دید و در این قضیه، هیچ شکی نداشت. اما آن عکس در حقیقت، تصویر انفجار ستاره ای بزرگ به اسم «عین القط» بود که با زمین، سیزده هزار سال نوری فاصله داشت. البته در آن ایستگاه هزاران تصویر رنگی دیگر که توسط تلسکوپ های بزرگ، به دست آمده بود و هرکدام عجایبی از فضا را به تصویر کشیده بود، یافت می شد.

اما رابطه این تصاویر با بحث اعجاز قرآن را با ذکر آیه ای از سوره «الرحمن» بیان می کنیم، خداوند می فرماید :

فَاذا انْشَقَّتِ السَّماءُ فَکَانَتْ وَرْدَهً کَالدِّهانِ (رحمن : 37)

«آنگاه که آسمان شکافته می شود و گلگون گردد چون روغن گداخته»



mohammadmehmani بازدید : 16 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 

 

“سازمان فضانوردی ناسا ” به پدیده دو نیمه شدن کره ی ماه و سپس پیوند خوردن این دو قسمت به یکدیگر پی برد.

پایگاه اینترنتی روزنامه ی عربی ” الوطن ” چاپ آمریکا به نقل از یک محقق علوم فلکی در این زمینه نوشت: سفینه ی فضایی آمریکایی ” کلمنتاین ” که سالها در مدار کره ی ماه کار تحقیقاتی انجام می دهد به این نتیجه رسیده است که کره ی ماه صدها سال پیش به دو نیمه ی مساوی تقسیم شده و دوباره به یکدیگر متصل شدند.

این محقق اردنی با ارسال گزارشی به ناسا آنان را نسبت به این موضوع مطلع ساخت که مسلمانان، این پدیده را متعلق به ۱۴۰۰ سال پیش می دانند و مرتبط به معجزه ای از پیامبر اسلام (ص) به نام ” شق القمر” است. ناسا هیچ تفسیری برای کشف خود نیافته است. زیرا این اتفاق نادر تا کنون برای هیچ جرم آسمانی به وقوع نپیوسته است.

آیات اولیه سوره قمر حاکی از این است که ماه در گذشته شکاف عظیمی برداشته و دو نیم شده است و عکس‌هایی که توسط فضانوردان موسسه ناسا از سطح کره ماه گرفته شده است شکاف‌هایی را بر روی این کره نشان می‌دهد که وقوع این معجزه عظیم را اثبات می‌کند.

سوره القمر:(آیه1)

  اقْترَبَتِ الساعَةُ وَ انشقَّ الْقَمَرُ

قیامت بسیار نزدیك شد ، و قرص ماه دو نیم گشت

آیا این نشانه ها دلیل بر نبوت پیامبر(ص) و وجود خدای متعالی نیست؟


mohammadmehmani بازدید : 16 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

در میان مورچگان از همه هراس انگیزتر مورچه لشکری است، که در مناطق گرمسیر زندگی می کند و تنها گوشت می خورند . این مورچگان چون لشکرمی کشند، ستونی به پهنای چندین سانتی متر ودرازای صدها مترپدید می آورند. دراین ستون مورچه های کارگر پیله ها را حمل می کنند و سربازان در پیش و پس لشکر در حرکتند.

در میان سپاه آنها، مورچه های درشت تری دیده می شود، که افسران سپاه محسوب می شوند. هنگامی که این ستون به حرکت درآید، هیچ چیز جز آب یا آتش قادر نیست از حرکت آنها پیشگیری نماید. گاهی که آب سیل آسا نباشد، مورچه ها به هم چسبیده ، خود را به صورت طنابی درآورده و برآب رها می کنند و به این ترتیب پلی بر روی آب می سازند، تا سایر مورچه ها از روی آب بگذرند. ولیکن مورچه هایی که خود، پل را تشکیل می دهند، در آب غرق می شوند و این نوعی از فداکاری آنها برای هم نوع خویش محسوب می گردد.

 

"وسیله نطق مورچه"

شرط حتمی سخن گفتن و فهماندن مقصود، زبان نیست. بلکه هر وسیله ای که برای تفهیم مقاصد به کار رود ، به منزله زبان است و مکالمه هم به هر نحوی که باشد، نطق نامیده می شود.

حیوانات با ژست های مخصوص ، حرکات خاص و یا با صدا و نطق، مکالمه می کنند و به طرف مقابل مقصود خود را می فهمانند.از مورچه ها، کسی با گوش خود صدایی نشنیده، ولی مکالمه آنها را، که ظاهراً با شاخک های خود انجام می دهند، کم و بیش دیده شده است.

مورچه ها در مسیر حرکت خود وقتی به هم می رسند ، توقف کوتاهی می کنند ، شاخک های خود را تکان داده و با پخش امواج یا احتمالاً صدایی که برای ما مفهوم نیست با هم صحبت می کنند . در این موضوع جای هیچ شبه ای نیست.

وقتی طعمه ای نسبتاً سنگین در برابر مورچه ای که در تلاش کسب روزی است  قرار بگیرد ، این مورچه برای حمل آن کوشش خود را خواهد کرد، وقتی کاملاً مطمئن شود که از نقل آن به لانه عاجز است، طعمه را واگذاشته و به لانه خود مراجعه می کند. طولی نمی کشد که چند مورچه به دنبال هم به راه افتاده، تا به محل طعمه آمده و با کمک یکدیگر آن را به لانه حمل می کنند. این مورچه ، همنوعان خود را چگونه از وجود طعمه در محل معین آگاه کرده است؟ اما به هر وسیله که بوده، مقصود خود را به همجنسان خویش فهمانده است؟

در لانه مورچه ها اتفاقات عجیب و غریبی می افتد. از جمله تقاضای مورچه گرسنه از مورچه سیر است. به این شرح که: مورچگان به عده ای از همنوعان خود به اندازه ای شهد می خورانند که حکم خمره مربا را پیدا می کنند و این مورچه ها در محلی آویزان می شوند، تا در موقع نیاز به مورچه های نیازمند شهد تحویل دهند. هر گاه مورچه ای گرسنه شود، به نزدیک این کوزه های زنده آمده، با حرکت دادن شاخکها و بیان احتیاج، شهد مطالبه می کند . مورچه پرخور هم قطره ای عسل به کام دوستش ریخته و شکم او را هم سیر می نماید. این هم نوعی همکاری در عالم مورچه ها است.

گویا مورچگان بهتر از انسان دستور قرآن را به کار بسته اند. آنجا که می فرماید:

" و تعاونوا علی البر و التقوی و لا تعاونوا علی الاثم و العدوان." (مائده/4)

« در نیکی و پرهیزکاری یار همدیگر باشید نه درگناه و دشمنی»

mohammadmehmani بازدید : 12 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

یک فرشته برفی شورشی که بالهای خود را در مقابل دوربین تلسکوپ فضایی هابل باز کرده است. این عکس مربوط به منطقه تشکیل ستارگان با عنوان Sharpless 2-106  یا به اختصار S106 واقع در کهکشان راه شیری است که شبیه به یک “فرشته برفی کیهانی” است. همچنین رنگ آبی بسیار زیبایی که در این عکس مشاهده می شود بسیار آرامش بخش است.


تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    ایا از سایت استفاده ی خوبی بردید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 92
  • بازدید کلی : 1,068